Concurs pel cartell 2025

Bases del concurs per l’elaboració del cartell de la Festa Major de Cardona per l’any 2025


1. Poden participar-hi totes les persones majors de 16 anys.

2. Cada concursant pot presentar fins a un màxim de 2 cartells.

3. Les obres presentades cal que siguin originals i inèdites i amb la temàtica definida en el punt 7 d’aquestes bases.

4. Els cartells hauran d’incorporar la llegenda següent:

Festa Major 2025 - Cardona 13, 14, 15 i 16 de setembre

5. La mida del cartell imprès, que es presenta en suport rígid/cartolina, ha de ser DIN A3 (29,7 x 42 cm).

6. La mida del cartell en suport digital (llapis USB) ha de ser DIN A2 (42 x 60 cm). La versió digital ha de tenir 300 píxels per polzada i estar en els següents formats d’imatge: PSD, PNG, JPG o TIFF.

7. Com a novetat d’enguany, la temàtica haurà d’anar relacionada amb les músiques tradicionals i populars de la Festa Major. L’any 2025 commemorem el centenari de la construcció de les Escoles Escasany i, en aquesta efemèride, també es celebren els 30 anys de l’Escola Municipal de Música Musicant, seu central de la formació de músics i músiques que participen a la Banda de Música de Cardona durant els dies de la nostra Festa.

D’aquí prové la idea d’englobar dins el lema de les nostres músiques festives de Festa Major la temàtica d’enguany. Com és conegut per tots la Festa Major té com a fil conductor la música, ja sigui acompanyant els Gegants, la nostre verge del Patrocini, el ball de bastons, els bous, les ballades de sardanes,… i aquest any us encoratgem a proposar-nos cartels sota aquesta temàtica.

8. L'autoria que en resulti guanyadora haurà de realitzar, si s’escau, les modificacions necessàries perquè pugui ser imprès. Caldrà incorporar-hi posteriorment els logotips pertinents.

9. Les maquetes presentades cal que vagin signades a l’anvers amb un pseudònim i acompanyades d’un sobre tancat amb el pseudònim escrit a l'exterior i a l'interior un escrit amb el nom i cognoms, adreça, telèfon i correu electrònic de l’autor del cartell. Les obres han d'anar sense signar, la guanyadora podrà ser signada per l'autor/a una vegada s'hagi fet públic el veredicte. 

10. Per tal de garantir el compliment de les bases del concurs, l’organització comprovarà que les obres presentades compleixin els requisits fixats en aquestes bases, mantenint l’anonimat de les obres i els participants.

11. Els treballs s'han d'adreçar a l'Ajuntament de Cardona, Plaça de la Fira 1, 08261, Cardona. Telèfon: 93 869 10 00. El termini per presentar-se al concurs és a partir del dilluns 26 de maig fins el divendres 13 de juny a les 14:00 hores (inclòs)

12. Un jurat format per professionals del sector del disseny i de la imatge -designats per la Comissió de Festa Major- i els membres delegats de la Comissió de Festa Major votarà el cartell guanyador d'entre les obres presentades a concurs.

13. El guanyador del concurs rebrà el premi el 07 de juliol de 2025, al Saló de Sessions de l'Ajuntament de Cardona a les 20:00 hores.

14. L'obra guanyadora serà premiada amb 400 euros, i entrades gratuïtes per a tots els actes que organitzi l’Ajuntament des del setembre de 2025  fins a maig de 2026.

15. Si les obres presentades no reuneixen la qualitat suficient, el Jurat es  reserva el dret de declarar desert el concurs.

16. L'obra premiada passarà a ser propietat de l'Ajuntament, les no premiades podran ser retirades, però l’Ajuntament es reserva el dret de poder-les exposar  en el termini de 3 mesos a partir de la data de lliurament de premis. Els treballs no premiats es podran retirar després d’aquest període de tres mesos. Si passat aquest temps no s’han recollit l’Ajuntament es reserva el dret de destruir-los.

 17. La participació en el concurs pressuposa la total acceptació d'aquestes bases.

 18. Qualsevol detall no previst en aquestes bases, l'ha de resoldre l'organització, en aquest cas la regidoria de Festes.

 

Maig del 2025 - Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Cardona

Darrera actualització: 22.05.2025 | 14:38