L'Ajuntament i l'empresa de neteja viària acorden un pla de xoc que intensificarà la neteja a la via pública, especialment al centre històric

Última revisió 12-11-2021 12:00
12/11/2021

  • L’Alcalde ha manifestat en aquesta trobada amb l’empresa de neteja el seu “descontent amb el servei”
  • El govern municipal ha acordat un pla de xoc per reforçar la neteja als carrers mentre no entri en vigor el nou contracte

L’Alcalde de Cardona, Ferran Estruch, i la regidoria de Medi Ambient, Anna Maria Sala intensifiquen les reunions amb l’empresa de neteja viària per tal de millorar i reforçar el servei.

Regidora i Alcalde han traslladat algunes queixes veïnals i de comerciants per la deficiència del servei de neteja viària de les darreres setmanes, especialment als carrers del centre històric. Amb l’empresa que presta el servei, Jaume Oró, s’ha acordat un pla de xoc per intensificar la neteja als carrers del municipi.

El pla de xoc acordat intensificarà notablement la higiene als carrers del centre històric amb la incorporació d’una neteja setmanal amb una màquina d’hidropressió. També s’incrementarà la neteja manual als carrers comercials, ampliant el que actualment ja es realitza en tots aquells racons on les màquines no hi poden accedir. El mateix pla també inclou un control i seguiment setmanal en matèria de neteja.

Actualment, el contracte de neteja viària està finalitzat i en pròrroga, amb maquinaria obsoleta fet que comporta reiterades avaries. Amb el nou contracte es preveu ampliar el servei, incorporar maquinària nova i amb tecnologies més eficients que permetran una millora important del servei.

 

Comissió de seguiment i atenció ciutadana

L’Ajuntament també preveu la creació d’una comissió de seguiment en matèria de neteja viària, que es reunirà com a mínim de forma mensual per valorar l’impacte i els resultats. Aquesta comissió tècnic-política estarà encapçalada per la regidora de Medi Ambient, Anna Maria Sala, representants de l’empresa de neteja, de la UBIC i de l’Associació de Veïns de Cardona.

Per tal de detectar possibles mancances del servei de neteja així com qualsevol queixa o comentari, s’obre una nova eina de comunicació amb la ciutadania a través de l’adreça electrònica cardonaneta@cardona.cat