Disponible a les llibreries el volum "L'Abans" destinat a Cardona el perÃode 1884-1979
El volum L'Abans, dedicat a Cardona, és un llibre que recull fotografies representatives del municipi entre els anys 1864 i 1979. Posa l'èmfasi en l'aspecte humà : la gent, la manera de viure, els costums, les tradicions i les festes, i també els paisatges, els edificis i els monuments més emblemà tics.
La presentació, que es va fer de manera virtual el passat dimarts, al saló de sessions de l'Ajuntament, va comptar amb els quatre autors del llibre: Andreu Galera, Jesús Camps, Ainhoa Pancorbo i Jaume Barberà , conjuntament amb el responsable de l'editorial Efadós, Jaume Alcazar i l'Alcalde de Cardona, Ferran Estruch, i el regidor de Memòria Històrica, Joan Hernà ndez.
Participació ciutadana, la clau del volum
El llibre, un resultat de més d'un miler d'imatges, s'ha confeccionat grà cies a la participació ciutadana dels cardonins i cardonines i que abraça un centenar d'anys d'història, amb la voluntat d'explicar la identitat local.
Una feina, segons els autors del llibre, que encara no s'ha completat i és en aquest sentit que fan una crida a la població per seguir aportant fotografies històriques del municipi que puguin ajudar a completar les properes edicions del volum.
Primer lliurament gratuït
Per aconseguir-lo cal anar als establiments que venen premsa del municipi i demanar la cololecció L'Abans i es lliurarà el fascicle de presentació, cobertes, guardes i sobrecobertes gratuïtament.
El volum de la publicació és de 824 pà gines en format DIN A4 amb unes 1.000 fotografies, restaurades digitalment, i amb una enquadernació de luxe. S'edita en fascicles de periodicitat setmanal i té un cost de 3,10 euros.