Cardona posa música a la Guerra de Successió
El grup de música barroca la FolÃa actuarà el proper diumenge 19 d'octubre a la Cololegiata de Sant Vicenç, al Castell de Cardona. El concert, organitzat per l'Ajuntament de Cardona, porta per tÃtol Música de la Guerra de Successió Espanyola i repassarà obres i autors vinculats amb l'època en què es va produir aquest conflicte bèlolic (1705-1714).
El concert de la FolÃa començarà a les 8 del vespre i el repertori escollit inclourà peces de compositors com Haendel, Rabassa, Porsile i Mancini entre d'altres. La FolÃa es presentarà a Cardona en format de quartet i sota la direcció de Pedro Bonet, catedrà tic del Reial Conservatori de Música de Madrid. A l'escenari hi actuaran la soprano Celia Alcedo, Guillermo MartÃnez Concepción (violoncel barroc), Laura Puerto (clavicèmbal) i el mateix Pedro Bonet (flautes de bec). L'acte comptarà , a més, amb una breu presentació del doble CD Música de la Guerra de Sucesión Española", enregistrat per aquest grup a finals de l'any 2007i editat pel segell català Columna Música.
El Grup de música barroca La FolÃa va ser fundat a Madrid l'any 1977 amb la finalitat d'interpretar, amb instruments històrics, el repertori dels segles XVI, XVII i XVIII. En aquests anys el grup ha portat a terme una intensa tasca de recuperació i difusió de la música barroca i ha actuat a les sales de concerts i festivals més rellevants d'à mbit espanyol i internacional. A més, ha realitzat enregistraments per a cinema, rà dio i televisió i ha gravat diversos CDs entre els que destaquen el doble CD "Música de la Guerra de Sucesión", que avui presenten al Castell de Cardona, "Madrid Barroco", "Música instrumental del tiempo de Velázquez", "Música en la corte de Felipe V" o "La Leyenda de Baltasar el Castrado", banda sonora que va ser guardonada a la Mostra de Cine de València de l'any 1995.