Tot el que has de saber per a la nova comunicació d’activitats amb risc d’incendi forestal que incloguin cremes o foc
Del 16 d'octubre al 14 de març s'inicia el període per fer el tràmit de comunicació prèvia les persones que tinguin previst fer foc en terrenys forestals i en la franja de 400 metres que els envolta
A instàncies del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, caldrà fer una comunicació per aquelles activitats de focs d'esbarjo o crema de restes vegetals que estan dispensades de la regulació de la llei de residus i en la franja de 400 metres.
La via de tramitació serà prioritàriament a través del següent tràmit (9PERFOC).
El termini màxim de resolució de les autoritzacions és de 30 dies naturals. Si no hi ha resposta dins d’aquest termini, es considera denegada la sol·licitud. Totes les activitats depenen del mapa municipal de perill diari d’incendis forestals, que s’ha de consultar abans de realitzar l’activitat, ja que pot haver-hi restriccions segons el nivell de perill. Es pot consultar aquí:
Mapes de perill d’incendis forestals
A tenir en compte
Les cremes per motius fitosanitaris i la crema de restes per prevenció d’incendis forestals requereixen una autorització per part de l’Administració durant tot l’any. També es prohibeix la crema de restes agrícoles en explotacions agràries (excepte les microexplotacions o petites explotacions agràries), la crema de les restes de jardineria i la crema de restes forestals (si no es té l’autorització).
L'Ajuntament de Cardona habilita un contenidor situat a darrera de la deixalleria municipal per a dipositar-hi aquestes restes. Si el volum d'aquestes restes és petit també hi ha la opció de dipositar-ho a la deixalleria municipal en els horaris habituals.