Cardona estableix durant el 2019 un nou rècord amb 167.837 serveis turístics

Última revisió 17-11-2020 20:14
16/01/2020

La Muntanya de Sal, el Castell i el Centre Històric consoliden la xifra de visitants al voltant dels 130.000


Cardona ha establert durant el 2019 un nou rècord pel que fa als serveis turístics que gestiona la Fundació Cardona Històrica, arribant als 167.837 (1.023 més que el 2018). En total, la població va rebre durant l'any passat 127.899 turistes, una xifra que consolida l'oferta turística --centrada en el Parc Cultural de la Muntanya de Sal, el Castell de Cardona i les visites al Centre Històric-- i que permet mantenir el número de visitants al voltant dels 130.000 per tercer any consecutiu.

Les dades es van fer públiques aquest dimecres al vespre, durant la 6a edició de la Nit del Turisme de Cardona, en una vetllada que va reunir els principals agents turístics del municipi i en la qual hi a prendre part el diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Luis Ruiz López, el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, la delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps, i la presidenta del Consell Comarcal del Bages, Estefania Torrente, així com l'alcalde de Cardona, Ferran Estruch, i altres membres de la corporació municipal.

El Parc Cultural de la Muntanya de Sal continua sent, amb diferència, l'atractiu de Cardona que atrau més visitants, amb 79.144 aquest 2019. El Castell, amb els serveis de visita guiada i teatralitzada, ha arribat als 29.234 visitants, una xifra que s'eleva fins als 38.605 turistes quan s'hi sumen les persones que també han adquirit l'entrada de la Col·legiata de Sant Vicenç. I, pel que fa al Centre Històric, el 2019 és un any esplèndid, doncs han augmentat en 2.509 les visites guiades respecte el 2018, arribant a les 10.150. En aquest sentit, cal destacar la posada en marxa, durant el 2019, del nou espai de promoció de gastronomia, comerç, producte local i territori, anomenat 'La Plaça de les Cols', que ha permès millorar l'experiència de la visita amb un tast de productes locals.

A banda, l'Oficina de Turisme ha rebut 39.670 visitants. I, pel que fa al perfil de visitant, ha estat majoritàriament individual per sobre del de grup, que han procedit en un 85% de Catalunya, en un 9% de l'estranger i en un 6% de la resta de l'estat. Els principals països estrangers emissors han estat França, Estats Units, Andorra, Regne Unit i Xina. I, en l'àmbit estatal, València, Madrid i País Basc.

L'alcalde, Ferran Estruch, va ressaltar que el salt" que ha experimentat el turisme de Cardona en els darrers sis anys, amb un creixement de més del 50%: "Els números tornen a ser molt bons, però no ens podem aturar, continuarem treballant per augmentar encara més els visitants i les pernoctacions, i per atraure més públic estranger, que ja ha passat del 3% el 2013 a un 9% aquest 2019".


Més turisme
Un altre punt a destacar és l'Entorn d'Aprenentatge, que s'ha estat treballat conjuntament amb el departament d'Educació. Les estades a Cardona tenen els hàbits saludables i el patrimoni com a eixos centrals i, aquest curs escolar 2019/2020, un total de 1.850 alumnes han escollit l'entorn natural, la Vall Salina i el patrimoni cultural del Castell i el centre històric com a espai d'aprenentatge. Representa un 3% més que el curs escolar anterior.

També cal destacar la xifra total d'espectadors de la programació cultural de l'Auditori Valentí Fuster, amb 5.312, així com les jornades i congressos que han omplert l'equipament durant el 2019, com el Congrés de Cardiologia, el Dia del Voluntariat de Protecció Civil, la presentació del Campus Barça o la Primera Trobada de Sales del Cicle Gaudí.

Pel que fa a les pernoctacions, segons la informació aportada pels diferents allotjaments de la vila, s'han mantingut a la nostra destinació respecte a anys anteriors, amb 59.410. Gràcies a la implicació dels agents privats s'ha ampliat l'oferta d'allotjament i d'activitats lúdiques, de manera que Cardona continua sent una de les poblacions amb més capacitat hotelera i més ben valorada de la Catalunya Central.

Ja per acabar, cal destacar que la Fundació Cardona Històrica ha aconseguit executar el 97% de les accions que tenia previstes per al 2019 dins el seu pla de màrqueting turístic, amb una inversió de més de 80.000 euros. A més, s'ha posat en funcionament un nou departament que treballa per posicionar Cardona i l'Auditori Valentí Fuster com a destinació de turisme de reunions, conferències i congressos.

La Nit del Turisme ha estat organitzada per l'Ajuntament de Cardona i la Fundació Cardona Històrica i ha comptat amb la col·laboració de les empreses E2S, Migjorn, Piteus, Cots Codina, Abadal, La Cuina del Ganxet, Salinera de Cardona i ICL.

"