L'escola Vedruna Cardona és guardonada amb el segon premi en els XVIII Premis 'El CAC a l'escola'

Última revisió 09-06-2021 09:32
07/06/2021

Els alumnes de secundària cardonins han quedat finalistes amb el curtmetratge "Dones silenciades”

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya convoca anualment els Premis el CAC a l'escola en col·laboració amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Bancària "la Caixa", amb l'objectiu de fomentar l'educació en comunicació als centres educatius. En la XVIII edició hi ha participat una setantena de centres educatius de tot Catalunya, amb un total de 108 treballs. Des del passat mes d’abril, el jurat, presidit per la consella del CAC Carme Figueras, ha estat valorant tots els treballs presentats.

El treball Dones Silenciades dels alumnes de 2n ESO del centre educatiu Vedruna Cardona, dirigits per la professora Àngela M. Colell, i amb la col·laboració del Cinema Amateur Cardoní ha estat guardonat amb el segon premi a la categoria educació secundària obligatòria i cicle de formació professional bàsica. El premi consisteix en una petita dotació econòmica pel centre educatiu. El treball és un curtmetratge fruit d’un projecte interdisciplinari que vol aglutinar diferents realitats: la introducció de les noves tecnologies i la comunicació en el procés d’aprenentatge, el treball competencial i el pensament crític sobre el paper silenciat de la dona en la història, tema en què es basa l’audiovisual i mereixedor del segon premi, tot un homenatge a la dona.

Un grup de 4t d'ESO, guardonat amb el Premi BeCritical Challenge d'EduCaixa

L’equip de 4t ESO del centre educatiu Vedruna Cardona format pels alumnes Queralt Clusellas, David Calvo, Xènia Delgado i Anna Ruiz, dirigits per la professora Àngela M. Colell, ha estat un dels equips guanyadors de BeCritical Challenge d’EduCaixa i han estat premiats amb un viatge formatiu, un bootcamp a Mallorca.

L’equip guanyador ha treballat la importància del pensament crític en el món de la publicitat on imperen els estereotips i el valor de la imatge per damunt d’altres qualitats. Ha sabut posar en relleu la importància de fer una publicitat divergent que reflecteixi la pluralitat social, perquè no totes les persones som iguals, i ha animat als joves com ells, a ser agents pel canvi, a implicar-se activament i tenir un ull crític davant els missatges que ens arriben.