Ajuntament i Patrimoni renoven el conveni de gestió conjunta del Castell

Última revisió 17-11-2020 20:13
12/12/2018

El departament de Cultura, a través de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, i l'Ajuntament de Cardona han renovat el conveni de gestió conjunta del Castell de Cardona amb la voluntat de continuar sumant esforços en la promoció del conjunt monumental, així com d'assentar un model de proximitat que permet una gestió més eficient dels recursos.

El primer acord entre les dues institucions es va signar el 2016, fruit de la cololaboració que ja s'havia iniciat el 2007. Entre altres, el conveni estableix la gestió compartida dels serveis de venda i reserva d'entrades, que es fa des del portal de venda de Cardona Turisme, i la gestió de totes les visites guiades per part de l'Ajuntament, a través de la Fundació Cardona Històrica. El text també inclou la difusió conjunta dels actes que se celebren al Castell, la recerca de futurs patrocinis per a la conservació i promoció del conjunt i el foment de turisme cultural.

El conveni --que com el que es va signar el 2016 tindrà una vigència de dos anys-- ha estat rubricat a l'Ajuntament de Cardona per part del seu alcalde, Ferran Estruch, i del director de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Josep Manuel Rueda, en una reunió en la qual també hi va assistir la gerent de la Fundació Cardona Històrica, Anna Poza, i la cap de l'Àrea de Monuments i Jaciments de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Marina Miquel.

La trobada també va servir per valorar les inversions al Castell per als pròxims anys, que han de preveure actuacions de millora, entre altres a la part de les muralles, el tram principal d'accés de vianants, el camí cobert i la il·luminació, de la qual s'espera poder comptar amb el projecte executiu aquest 2019.